Toyota najchętniej kupowaną marką w Polsce

Pierwsze półrocze 2023 roku zakończyło się kompletną deklasacją ze strony Toyoty. Japońska marka zdominowała polski rynek nowych samochodów i pewnie kroczy po kolejny tytuł najchętniej wybieranego producenta w naszym kraju. Doskonale pokazują to również dane czerwcowe.

Toyota ze świetnymi wynikami i wzrostem sprzedaży w czerwcu

Dane dostępne w serwisie CEPiK (Centralna Ewidencja Pojazdów i Kierowców) pokazują jasno, że Toyota nie zatrzymuje się i wciąż dominuje na polskim rynku. Japońskiej marce udało się sprzedać 6 290 samochodów osobowych w trakcie czerwca 2023 roku. W ciągu całego roku liczba wydanych aut wynosi już 43 824 egzemplarze, dzięki czemu pozycja marki jest wręcz niezagrożona.

Rozmiary tego, jak bardzo dominuje Toyota, świetnie obrazuje strata rywali. W samym czerwcu druga pozycja należy do Skody, która sprzedała 4 634 samochody. Jeszcze większą dysproporcję można zaobserwować gdy spojrzymy na cały okres od stycznia do czerwca 2023 roku. W jego trakcie druga Skoda sprzedała 25 910 samochodów osobowych, prawie 20 tysięcy mniej od Toyoty. Trzecia Kia ma jeszcze większą stratę z wynikiem 18 649 aut w trakcie półrocza, a 3 508 samochodów podczas czerwca.

W obu okresach czwarta pozycja należy z kolei do Volkswagena, który w czerwcu 2023 roku sprzedał 3 203 samochody osobowe. W ciągu całego półrocza strata do Kii również jest niewielka, gdyż niemiecki producent sprzedał 17 673 auta. Kolejne miejsca należą do Audi (12 778 szt.), Hyundai (12 711 szt.), BMW (11 661 szt.), Dacia (9 891 szt.), Mercedes (9 475 szt.), Renault (8 894 szt.).

Toyota — producent bestsellerów

Duży udział w sukcesie Toyoty ma to, że gama modelowa tego producenta jest niezwykle rozbudowana. Japońska marka oferuje wiele popularnych pojazdów i nie opiera się tylko na jednym, czy dwóch modelach, co pozwala jej na tak wysoką sprzedaż. W trakcie pierwszego półrocza 2023 roku aż 6 z 10 najchętniej wybieranych modeli to auta Toyoty. Liderem jest Toyota Corolla z wynikiem 10 527 sztuk. Drugie miejsce zajmuje z kolei Toyota Yaris, która sprzedała się w nakładzie 8 222 egzemplarzy. Podium zamyka Skoda Octavia, jedyny przedstawiciel Czechów w czołówce z wynikiem 7 694 samochody osobowe.

Tuż za podium uplasowała się Toyota Yaris Cross, czyli jeden z nowszych dodatków do gamy modelowej producenta. Ten model sprzedał się w nakładzie 7 258 sztuk. Ostatnie miejsce w pierwszej piątce zdobyła Kia Sportage z wynikiem 6 170 rejestracji. Kolejne pozycje zajmują auta takie jak Dacia Duster (5 174 szt.), Toyota C-HR (5 016 szt.), Hyundai Tucson (4 707 szt.), Volkswagen T-Roc (4 168 szt.), a także Toyota RAV4 (4 006 szt.).

Z czego wynikają dobre wyniki Toyoty?

Toyota to producent, który od lat osiąga wprost świetne wyniki na polskim rynku. Jeszcze przed pandemią japońskie auta sprzedawały się naprawdę świetnie, a dealerzy chętnie oferowali na nie rabaty. Spory udział w tym miały jednostki hybrydowe, które są jednymi z najlepszych na rynku. Toyota od lat mocno inwestowała właśnie w ten rodzaj napędu i była jednym z pierwszych jego propagatorów, co przyciągnęło masę klientów chętnych na hybrydy.

Toyota zyskała też znacząco na pandemii koronawirusa. Japońska marka dysponowała wtedy bardzo dużym zapasem komponentów kluczowych do produkcji samochodów osobowych. Dzięki temu w trakcie kryzysu objawiającego się brakiem między innymi półprzewodników Toyota regularnie budowała nowe samochody. W ten sposób marka mogła oferować regularne dostawy nowych samochodów i niski czas oczekiwania, a nawet i zorganizować wyprzedaż roku. Ponadto Toyota posiada naprawdę świetną reputację. Marka ta od lat kojarzona jest przede wszystkim z niezawodnością, która w przypadku Toyot jest naprawdę na wysokim poziomie. To znacząco przyczynia się do popularności aut tego producenta, który nie bez powodu dominuje na rynku. Patrząc na rozmiary zwycięstwa nad innymi markami, można się spodziewać, że Toyota nie odda szybko miejsca na fotelu lidera na polskim rynku nowych aut.